
Support
Du undrar säkert vilka Visma Finance är och varför du fått en faktura. Vi ska göra vårt bästa för att reda ut eventuella frågetecken. Likt du kunde läsa på din faktura så är fakturan överlåten till oss för att effektivisera faktureringen och få bokföringen automatiserad.
Vi är ett nystartat företag inom Visma-koncernen som erbjuder finansiering till småföretagare. Du kan läsa mer om oss här.
Du har en leverantör som valt att direkt i sitt bokföringsprogram sälja sin faktura till oss för att effektivisera sin fakturering och automatisera bokföringen. Fakturans innehåll och pris är detsamma som du kommit överens om med din leverantör.
Det går att sälja fakturor för att effektivisera sin faktureringsprocess och öka företagets likviditet. Sälj enstaka fakturor för vid tillfälligt behov eller överlåt alla fakturor till Visma för en komplett faktureringslösning.
Sånt som händer, bra att du uppmärksammat det! Kontakta vår support via telefonnummer 0771 - 100 701 så skickar vi dig en fakturakopia.
Fakturan behöver betalas till oss, antingen av dig eller din leverantör. Kontakta din leverantör för att förklara vad som hänt. Behöver du någon hjälp med fakturakopia eller andra frågor, tveka inte att höra av dig!
Inga problem, hör av dig till vår support så hjälper vi dig!
Det är viktigt att fakturans innehåll är detsamma som du och din leverantör kommit överens om. Vi har fått fakturan överlåten med förutsättningarna att fakturans innehåll stämmer. Därför uppmuntrar vi att du först och främst kontaktar din leverantör om det finns frågetecken kring fakturan och leveransen som fakturan avser.
Finns det fel på själva fakturan, likt att betalningsuppgifterna inte stämmer, vänligen hör av dig till vår fakturasupport på 0771 - 100 701. Reklamation behöver göras innan fakturans förfallodatum.
Vänligen hör av dig till vår support via telefon så hjälper vi dig! Kom i kontakt med vår kundtjänst för fakturor via telefon 0771 - 100 701 eller maila oss på faktura@vismafinance.se.
Vår kundtjänst för fakturor har öppet mellan klockan 08.00 - 16.00 på vardagar.
Vi vill göra vår supportsida så bra som möjligt för dig som kund. Hittade du svar på din fråga? Om inte, hör gärna av dig och beskriv ditt problem eller fråga så ska vi komplettera vår supportsida så fort vi kan.