Support

Så du kan fokusera på ditt småföretagande

Kundkännedom

För oss på Visma Finance är det viktigt att du som småföretagare har en trygg vardag och får möjlighet att leva din småföretagardröm utan oro. Genom att få en god kundkännedom om våra kunder kan vi motarbeta penningtvätt och finansiering av terrorism. Lär dig mer om detta genom våra frågor och svar.

Vad innebär Kundkännedom?

För att kunna erbjuda dig våra finansiella tjänster behöver vi känna till dig som kund och din verksamhet. Därför ställer vi ett par frågor om dig och din verksamhet. Du har säkert svarat på liknande frågor hos din bank.

Varför behövs Kundkännedom?

Vi som finansiellt institut registrerade hos Finansinspektionen jobbar aktivt för att motverka penningtvätt och finansiering av terrorism. Att vi behöver ha god kundkännedom innebär inte att vi misstänker någon kund, utan handlar snarare om att vi tillsammans hjälps åt att skapa trygghet och rättvisa i näringslivet.

Har du påbörjat en registrering?

Kom igång med att sälja dina fakturor i Visma eEkonomi. Att slutföra en påbörjad registrering tar en minut.

Slutför din registrering för Visma Betalt Direkt 

Vilka behöver göra en Kundkännedom?

Alla våra kunder får samma frågor innan de kan börja nyttja våra erbjudanden.

Hur ofta behöver jag svara på en Kundkännedom?

Du behöver enbart besvara en Kundkännedom inför nyttjandet av en ny tjänst eller för att komplettera dina befintliga svar. Vid ändringar av frågor i Kundkännedomen kan en ny behöva genomföras.

Vem på företaget kan svara på Kundkännedomen?

Kundkännedomen kan besvaras av dig som sitter och arbetar i ditt bokföringsprogram från Visma. Företagets firmatecknare behöver därefter signera svaren med BankID för att slutföra registreringen.

I vilka enheter kan jag slutföra registreringen?

Du kan slutföra din registrering via en dator, läsplatta eller mobil. För att komma igång med Visma Betalt Direkt klickar du in under Appar och Tillval i ditt Visma eEkonomi och letar upp Visma Betalt Direkt. Är du firmatecknare och ska slutföra en påbörjad registrering så hittar du den här. Kom ihåg att du också kan slutföra din registrering via Visma eEkonomi.

Hur slutför jag registreringen?

Tryck här så kommer du till din registrering. Det första du behöver göra är att identifiera dig med mobilt BankID, därefter kommer du hitta de svar som lämnats för ditt företag.

Har du ytterligare frågor om Kundkännedom?

Vänligen hör av dig till vår support via telefon så hjälper vi dig!

Kom i kontakt med vår support via telefon 0470 - 53 07 73 eller surfa in på supportsidan för Visma eEkonomi eller den skrivna hjälpen.

Support Visma eEkonomi

 

Vad betyder alla orden?

Firmatecknare, factoring, sälja fakturor, belåna faktura, administration.. Visst är det kul att slänga sig med många ord, men i grund och botten ska det vara lätt för dig som småföretagare att förstå vad vi menar och kännas smidigt att nyttja våra finansieringstjänster. Vi har därför skapat en ordlista som förklarar vad orden betyder.

Läs mer i vår ordlista

 

Hittade du svar på din fråga?

För att ta del av information och aktiviteter på Visma behöver vi ditt samtycke

 

Kom igång med Visma Betalt Direkt du också!

Vill du kunna få Betalt Direkt för dina fakturor direkt i ditt fakturaflöde och dessutom minska din administration? Inga problem.

Om du inte använder Visma eEkonomi idag så behöver du komma igång med detta, det gör du på ett par minuter. För dig som redan har Visma eEkonomi och vill komma igång med kan logga in och leta upp Visma Betalt Direkt under Appar och Tillval.